Daily Inspiration


Then one of the twelve, who was called Judas Iscariot, went to the chief priests and said,
"What will you give me if I hand him over to you?" They paid him thirty pieces of silver.
And from that moment he began to look for an opportunity to betray him.
Matthew 26:14-16

Entonces uno de los doce, que se llamaba Judas Iscariote, fue a los principales sacerdotes,
y les dijo: ¿Qué me queréis dar, y yo os lo entregaré? Y ellos le asignaron treinta piezas de plata.
Y desde entonces buscaba oportunidad para entregarle.
Mateo 26:14-16


The Betrayal of Christ, 1596-97
Giuseppe Cesari, Galleria Borghese, Rome


There were two treacheries. Judas went out to grab his money, betrayed Jesus, and then killed himself in despair.
Peter, despite his protests, would deny his Lord; he faced his own appalling guilt, then wept bitterly.
His failure was not the end of the mission, but the beginning.

Success is what I do with my failures. Teach me to trust in your love Lord, no matter what I have done,
and to learn from my mistakes and even from treachery.


Hubo dos traiciones.  Judas fue a recoger su dinero, traicionó a Jesus, y después se suicido en la desesperación.
Pedro, a pesar de sus protestas, negaría a su Dios;  el confrontó su terrible culpabilidad, y lloró amargamente.
Su fracaso no fue el fin de su misión, si no el comienzo.

El éxito es lo que yo hago con mis fracasos.  Enséñame, Señor, a confiar en tu amor, no importa lo que
haya hecho, y a aprender de mis errores y aún de las traiciones.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vincentian Services Department
Society of St. Vincent de Paul, Council of Los Angeles

Comments